måndag 28 december 2009

Hundåret

Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Jag är hundägare! Och gjorde mitt första riktigt festivalbesök!

Dog någon i din närhet?
Rask fick gå vidare...

Vilka länder besökte du?
Jag höll mig i Sverige i år också...

Vilket datum från 2009 kommer du minnas, och varför?
13e juni, när fick hem Mikko!
Och Arvikafestivalen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009?
Rap das armas med Cidinho&Doca såklart... Dance with somebody med Mando Diao är ju helt klart årets bästa låt. Annars lite övriga låtar från Arvika och melodifestivalen :)

Blev du kär under 2008?
Ja...! :)


Vad gjorde du på din födelsedag?
Bjöd på tårta hemma i lägenheten


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre??
Mer pengar?

Hur höll du dig från att bli galen?
Fortfarande oklart...

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Räknas Mikko? Annars vill jag säga Kjell men ska man vara noga träffade jag honom redan förra året, så i så fall säger jag Simon som jag lärde känna på Arvika.

Höll du några av dina nyårslöften
Hade inga


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin fick en dotter till.

Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mer spontanitet? Och kanske en härligt resa? :)
Och sommarjobb i skogen!

Vad var din största framgång 2009?
Att bevisa för mig själv och andra att det går att ha hund och få hyfsade betyg :)

Största misstaget?
Att vara naiv, kasta mig in huvudstupa och lita på människor man inte kan lita på...


Har du varit sjuk eller skadat dig?
var hemma tre dagar från skolan med feber och hosta.


Bästa köpet?
Mikko!


Vad spenderade du mest pengar på?
Mikko!


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mikko!


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare :D


Vad önskar du att du gjort mer?
No regrets

Vad önskar du att du gjort mindre?
No regrets

Hur tillbringade du julen?
Tjocka släkten kom till Viö

Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Jeans och tröja


Vad fick dig att må bra?
Mikko, vännerna, familjen, släkten


Vilken kändis var du mest sugen på?
Nr 17 i HV71, Andreas Falk (personliga skäl :P)


Vem saknade du?
Inte saknat, men längtat efter...



Och så förra årets svar, inget kul om man inte kan jämföra :)


* Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Jobbade natt (12-timmars pass) och började bugga!

* Dog någon i din närhet?
Nej tackolov

* Vilka länder besökte du?
Inget va jag minns... :(

* Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
Kanske 6e december, julkonsert med kören?

* Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007?
Im yours med Jason Mraz och Curly Sue med Takida, de som hördes hela tiden på jobbet i hemtjänstbilen, men som jag ändå inte är trött på ;) Curly Sue får jag många minnen från (bland annat anledningen till att jag la ner bloggen...)

* Blev du kär under 2008?
Nix

* Vad gjorde du på din födelsedag?
Såg på hockey på Olearys med vänner :) (håve vann)

* Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre??
Kunde ha hänt mer spännande grejer :P

* Hur höll du dig från att bli galen?
Eh ja du...

* Vem var den bästa nya personen du träffade?
Kanske Sara? :) Eller några av de som jobbade på Posten :)

* Höll du några av dina nyårslöften
Hade inga nyårslöften

* Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! :) Erica

* Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En hund? Haha. Mer umgänge kanske.

* Vad var din största framgång 2008?
Att jag tyckte det var roligare än väntat att jobba på hemtjänsten, men framförallt att jag klarade att jobba natt och samtidigt gå i skolan!

* Största misstaget?
Kan inte komma på något

* Har du varit sjuk eller skadat dig?
Faktiskt inte *peppar peppar* inte mer än förkylning.

* Bästa köpet?
Har knappt köpt något :P

* Vad spenderade du mest pengar på?
De åkte in på sparkontot

* Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja

* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ungefär samma :)

* Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med folk, träffat mer nya människor

* Vad önskar du att du gjort mindre?
ätit massa onyttigheter

* Hur tillbringade du julen?
Som vanligt med massa släkt :) Trevligt

* Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jeans och kofta

* Vad fick dig att må bra?
Sången, dansen, vännerna, vovvarna

* Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj... samma gamla antar jag :P Hela HV71, Depeche Mode, alla snyggingar i filmer (typ prins Caspian och blonde Bond)

* Vem saknade du?
Familjen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar